Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Problemy finansowe firmy przyczyną zmiany operatora miejskiej strony w sieci

Maciej Aksman
Z końcem roku serwer, na którym stoi witryna, zostanie po prostu wyłączony
Z końcem roku serwer, na którym stoi witryna, zostanie po prostu wyłączony Łukasz Janikowski
Niebawem kutnowski magistrat wzbogaci się o nową stronę internetową. Znamy już jej wykonawcę. Będzie to jedna z łódzkich firm, która zajmie się zaprojektowaniem nowej wizytówki miasta od strony graficznej oraz będzie ją utrzymywać na własnym serwerze.

Jak wyjaśniają miejscy urzędnicy, nowa strona internetowa jest potrzebą czasu, gdyż obecna powstała w 2005 roku i nie spełnia już wymagań, jakie stawiają nowe technologie internetowe. Ponadto - jak argumentują - obecność w sieci strony Urzędu Miasta to dodatkowa platforma komunikacji z mieszkańcami.

- Aktualna strona internetowa ma już siedem lat, a w przypadku szybkiego postępu technologicznego to cała wieczność - wyjaśnia Michał Adamski, naczelnik wydziału kultury, promocji i rozwoju miasta UM Kutno. - Ponadto na obecnej witrynie Urzędu Miasta nie jest możliwe umieszczanie np. krótkich plików multimedialnych w postaci filmów. Tym samym nie wykorzystujemy w pełni narzędzi promocji, jakie są dostępne. Co więcej, wystąpiły bardzo poważne problemy z dotychczasowym operatorem strony, firmą Excelo - dodaje.

Powodem zmiany providera internetowej witryny jest odprysk afery z gdańską Amber Gold, która była jednym z głównych wierzycieli firmy Excelo. To właśnie ta firma była wykonawcą starej strony internetowej miasta, która jest umieszczona na należących do niej serwerach. Firma pod koniec sierpnia tego roku złożyła w gdańskim sądzie wniosek o upadłość z powodu swojej niewypłacalności. Z końcem grudnia wyłączone zostaną także jej serwery.

- Na ofertę, skierowaną do dziewięciu firm, otrzymaliśmy cztery odpowiedzi - informuje Joanna Brylska, kierownik biura prasowego Urzędu Miasta. - Umowa zostanie podpisana z firmą Architektura Internetu z Łodzi, która złożyła najtańszą ofertę.

Koszt nowej strony internetowej to 16.8oo zł brutto. Szata graficzna strony będzie wykorzystywać motywy różane, zgodnie z nową strategią promocyjną marki "Kutno, miasto róż". Firma od momentu podpisania ma trzydzieści dni na wywiązanie się z umowy.

- Obecność w internecie to niemal konieczność, jeśli poważnie myśli się o promocji miasta na zewnątrz - mówi Paweł Stolarski, mieszkaniec Kutna. - Mam jednak nadzieję, że pieniądze na nową stronę internetową nie okażą się po prostu wyrzuconymi w błoto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kutno.naszemiasto.pl Nasze Miasto