MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Walentynki kosztowne jak święta. Czeka nas gorączka zakupów?

Redakcja
Bartłomiej Ryży/ Polskapresse
Aż 53 proc. obchodzących Walentynki oczekuje prezentu! Nic więc dziwnego, że walentynkowa gorączka zakupów coraz bardziej przypomina tę najgorętszą - przedświąteczną. Już na tydzień przed 14 lutego masowo wykupujemy perfumy, biżuterię, czekoladki, a nawet samochody i drogie ubrania, według zasady - miłość nie zna ceny.

Modę na nowe, komercyjne święto nakręcają centra handlowe, dla których Walentynki oznaczają ruch w interesie i to spory. W tym roku święto to zamierza obchodzić aż 67 proc. Polaków, przy czym na prezenty najczęściej wydamy od 50 do 100 zł. - tyle deklaruje 41 proc. I chociaż to dwa razy mniej niż na prezent świąteczny, Amor i tak głęboko zagląda nam do kieszeni.

Wydajemy od serca

Polacy wydają dwa razy tyle na prezenty walentynkowe, co Czesi - wyliczył portal Allegro.pl.

Jednocześnie wciąż daleko nam do Amerykanów - przeciętny mieszkaniec USA wydaje tego dnia od 30-100 dolarów na prezent. Mimo to eksperci przyznają - stajemy się coraz hojniejsi. Najchętniej tego dnia kupujemy perfumy, w tym roku po taki prezent sięgnie aż 24 proc. z nas, na czekoladki zdecyduje się 21 proc., biżuterię - 16 proc., kwiaty 10 proc.

Na dalszym miejscu znajdą się seksowna bielizna, erotyczne gadżety i płyty - wynika z sondy Silesia City Center. Damy także zarobić księgarzom, aż 91 proc. z nas nie wyobraża sobie tego dnia bez kartki, 4 proc. chce z kolei podarować książkę, najlepiej romantyczną lub kryminał. Wydatki, podobnie jak prezentowe gusta, także mamy zróżnicowane. Większość z nas nie wyda więcej niż 100 zł. Ale już 21 proc. sięgnie głębiej do portfela, wydając 100-200 zł.

- Co roku wydajemy więcej na prezenty, wcześniej także zaczynamy robić zakupy. Nasze zachowanie zaczyna przypominać to przed świętami Bożego Narodzenia. Handlowcy coraz wcześniej kuszą nas walentynkowymi promocjami. Powód? Walentynki, chociaż romantyczne, nastają po zimowych wyprzedażach, są więc dla handlowców doskonałą okazją, aby zwiększyć sprzedaż - mówi Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

Więcej w Dzienniku Zachodnim

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

1 lipca. Dzień Psa w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kutno.naszemiasto.pl Nasze Miasto