Sześć chętnych firm na zaprojektowanie obwodnicy Łowicza.
Najmniej, bo niespełna 3,8 mln zł, chce za wykonanie prac zleconych przez łódzki odział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad krakowska spółka Sweco Engineering. Natomiast najdroższą ofertę (ponad 7,1 mln zł) złożyła rzeszowska spółka Promost Consulting.
GDDKiA ma swoim budżecie na ten cel ponad 6 mln zł. Z sześciu oferentów aż sześciu wpisuje się w tę kwotę. Zwycięzcę przetargu poznamy pod koniec stycznia przyszłego roku.
Budowę obwodnicy wywalczyli mieszkańcy łowickiego Zatorza. Blokowali oni drogę krajową nr 70, aby doprowadzić do usunięcia ruchu tranzytowego tirów z ulic Bolimowskiej i Warszawskiej, które są częścią „siedemdziesiątki”.
Mieszkańcy łowickiego Zatorza skarżą się na zanieczyszczenie powietrza szkodliwymi dla zdrowia substancjami i wysoki poziom hałasu emitowanego przez ruch samochodowy w strefie przylegającej do drogi krajowej nr 70. Ich obawy o zdrowie potwierdzają badania poziomu hałasu wykonane na ul. Bolimowskiej na zlecenie władz miasta.
- Budowa obwodnicy Łowicza przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, warunki środowiska, a także odciąży układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość ulic miejskich w tym blisko 30-tysięcznym mieście – czytamy na stronie GDDKiA. - Inwestycja bezwzględnie poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinkach ww. dróg krajowych prowadzących z jednej strony do Warszawy, z drugiej strony włączających się do autostrad A2 i A1. Planowane lata budowy: 2027 - 2029 r.
Poniżej prezentujemy na zdjęciach, jak wyglądały tegoroczne protesty na DK nr 70 w Łowiczu.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?