Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Samochód elektryczny. TOP 10. Najpopularniejsze auta na prąd w Polsce

Paweł Bartocha
Fiat 500 Electric - 205 egzemplarzy
Fiat 500e II został po raz pierwszy zaprezentowany w połowie 2020 roku. Fiat 500e II jest również pierwszym modelem w swoim segmencie, który oferuje funkcję jazdy autonomicznej na poziomie drugim. Z zewnątrz Fiat 500e mocno nawiązuje do poprzednika Można się wręcz pokusić o stwierdzenie, że mamy raczej do czynienia z liftingiem niż całkowicie nową generacją. Samochód jest jednak całkowicie nową konstrukcją, bazującą na nowej platformie. Pojawiły się w pełni LED-owe reflektory, które co prawda spłaszczono od góry, ale za sprawą charakterystycznych „brwi” do jazdy dziennej skutecznie nawiązują do okrągłych świateł poprzedniej 500-tki. Zamiast znaczka Fiata na imitacji atrapy chłodnicy pojawiło się duże logo  500. Powrócono też do „pełnych” kloszy tylnych lamp. Nowy Fiat 500e jest o 6 cm dłuższy i szerszy od poprzednika, a jego rozstaw osi wzrósł o 2 cm. Auto mierzy 3632 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1527 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2322 mm. Bagażnik pomieści od 185 do 550 litrów (po złożeniu oparć). Całkowicie nowa jest kabina małego Fiata. Pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza z centralnie umieszczonym ekranem multimediów o przekątnej 10,25 cala, zestaw wirtualnych zegarów oraz dwuramienna, spłaszczona u dołu kierownica z logo 500.
Bazowy Fiat 500e ma baterie o pojemności 23,8 kWh, generuje 95 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna to 135 km/h. Zasięg wynosi 190 km. Mocniejszy wariant z bateriami 42 kWh generuje 118 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h i rozpędza się do 150 km/h. Zasięg wynosi od 299 do 322 km, w zależności od wersji nadwozia. Bazowy Fiat 500e hatchback Action kosztuje od 122 000 zł, zaś bogatsze warianty Icon i Red kosztują odpowiednio 133 500 zł i 137 300 zł. Wariant o mocy 118 KM i bateriami 42 kWh zaczyna się od konfiguracji Icon i kosztuje od 147 800 zł. Występuje on też w topowej specyfikacji La Prima By Bocelli za 170 200 zł. Wariant 3+1 z bateriami 23,8 kWh w wersji Icon kosztuje od 139 500 zł, zaś z akumulatorami 42 kWh od 153 000 zł. Bazowe Cabrio Icon z bateriami 23,8 kWh to koszt 143 400 zł, zaś z 42 kWh 156 800 zł za opcję Icon.
Fiat 500 Electric - 205 egzemplarzy Fiat 500e II został po raz pierwszy zaprezentowany w połowie 2020 roku. Fiat 500e II jest również pierwszym modelem w swoim segmencie, który oferuje funkcję jazdy autonomicznej na poziomie drugim. Z zewnątrz Fiat 500e mocno nawiązuje do poprzednika Można się wręcz pokusić o stwierdzenie, że mamy raczej do czynienia z liftingiem niż całkowicie nową generacją. Samochód jest jednak całkowicie nową konstrukcją, bazującą na nowej platformie. Pojawiły się w pełni LED-owe reflektory, które co prawda spłaszczono od góry, ale za sprawą charakterystycznych „brwi” do jazdy dziennej skutecznie nawiązują do okrągłych świateł poprzedniej 500-tki. Zamiast znaczka Fiata na imitacji atrapy chłodnicy pojawiło się duże logo 500. Powrócono też do „pełnych” kloszy tylnych lamp. Nowy Fiat 500e jest o 6 cm dłuższy i szerszy od poprzednika, a jego rozstaw osi wzrósł o 2 cm. Auto mierzy 3632 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1527 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2322 mm. Bagażnik pomieści od 185 do 550 litrów (po złożeniu oparć). Całkowicie nowa jest kabina małego Fiata. Pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza z centralnie umieszczonym ekranem multimediów o przekątnej 10,25 cala, zestaw wirtualnych zegarów oraz dwuramienna, spłaszczona u dołu kierownica z logo 500. Bazowy Fiat 500e ma baterie o pojemności 23,8 kWh, generuje 95 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna to 135 km/h. Zasięg wynosi 190 km. Mocniejszy wariant z bateriami 42 kWh generuje 118 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h i rozpędza się do 150 km/h. Zasięg wynosi od 299 do 322 km, w zależności od wersji nadwozia. Bazowy Fiat 500e hatchback Action kosztuje od 122 000 zł, zaś bogatsze warianty Icon i Red kosztują odpowiednio 133 500 zł i 137 300 zł. Wariant o mocy 118 KM i bateriami 42 kWh zaczyna się od konfiguracji Icon i kosztuje od 147 800 zł. Występuje on też w topowej specyfikacji La Prima By Bocelli za 170 200 zł. Wariant 3+1 z bateriami 23,8 kWh w wersji Icon kosztuje od 139 500 zł, zaś z akumulatorami 42 kWh od 153 000 zł. Bazowe Cabrio Icon z bateriami 23,8 kWh to koszt 143 400 zł, zaś z 42 kWh 156 800 zł za opcję Icon. Kamil Rogala
Samochody elektryczne stają się coraz powszechniejszym widokiem na naszych drogach. Z roku na rok ich sprzedaż rośnie. Przedstawiamy 10 najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce. Szczegóły w galerii zdjęć.

Elektromobilność rozwija się stale, choć nie tak gwałtownie jak zakładano. Odbywa się to stopniowo, ale odczuwalnie. Samochody elektryczne stanowią coraz większy odsetek gam poszczególnych producentów. Od 2035 roku nie uświadczymy już nowych samochodów spalinowych - oznacza to, że elektryki zdominują rynek, o ile nie nastąpi to jeszcze wcześniej. Wiele marek bowiem już za kilka lat zamierza przejść wyłącznie na zeroemisyjny napęd. Należą do nich m.in. Ford, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Jaguar czy Volvo.

Samochody elektryczne oferują coraz lepsze zasięgi, zaś ich ładowanie trwa krócej, gdyż poprawia się stale infrastruktura - przybywa szybkich ładowarek. Przedstawiamy najpopularniejsze nowe samochody elektryczne w Polsce. Dane dotyczą pierwszych trzech kwartałów 2022 roku (od stycznia do września). Informacje pochodzą od IBRM Samar oraz Mototrendy.3.0.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Samochód elektryczny. TOP 10. Najpopularniejsze auta na prąd w Polsce - Motofakty

Wróć na kutno.naszemiasto.pl Nasze Miasto