Kolejne utrudnienia na Warszawie Zachodniej
Od 29 lipca planowane jest zamknięcie przejścia podziemnego, które stanowiło dojście do peronów nr 1 i 2. Pasażerowie na wszystkie czynne perony będą mogli dostać się jedynie po kładce dla pieszych. Taki stan rzeczy prawdopodobnie utrzyma się do końca budowy dworca, bo jak już komunikowano wcześniej, przejście podziemne zostanie oddane na samym końcu wraz z całością dworca. Prace przy przebudowie układu torowo-peronowego mają się z kolei zakończyć w połowie przyszłego roku. Przypomnijmy, że pierwotnie cała przebudowa miała się zakończyć jeszcze w 2023 roku.
Windy ułatwią poruszanie się?
PKP PLK zapowiada jednak, że poruszanie się mają ułatwić podróżnym uruchamiane już wkrótce windy. Pod koniec sierpnia zostaną uruchomione pierwsze z nich, które połączą kładkę z peronami nr 6 i 7. Kolejne mając być uruchamiane sukcesywnie. Jeszcze we wrześniu planowane jest też udostępnienie kolejnych obiektów. Powstał korpus dwóch 400-metrowych peronów nr 5 i 4. Montowana jest nawierzchnia. Powstają też pierwsze elementy peronu nr 3. Wykonawca przystąpił do budowy konstrukcji niskiej wiaty, a następnie budowany będzie korpus obiektu.
Powstają zejścia z kładki. Widać montaż ławek, gablot i tablic informacyjnych. Kolejna część zadaszenia przykryła już perony nr 5 i 4. Dach stanął na 18 filarach. Trwają prace wykończeniowe. Wykonawca montuje panele konstrukcji dachowej. Analogicznie do powstałej wcześniej części, w przeszkleniach zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne. Obiekt rozpostarty 11 metrów nad podróżnymi przykryje łącznie 8 peronów.
We wrześniu wróci ruch podmiejski
W związku z intensywnymi robotami po wschodniej stronie stacji Warszawa Zachodnia są zmiany w organizacji ruchu na Warszawskim Węźle Kolejowym. Wstrzymany jest ruch pociągów na podmiejskiej linii średnicowej w okresie wakacyjnym. Zgodnie z zapowiedziami po przerwie wakacyjnej na linię średnicową wrócą pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej. "Wykonawca rozpoczął przebudowę dwóch torów linii podmiejskich od strony wschodniej stacji Warszawa Zachodnia wraz z rozjazdami. Od września pociągi wrócą na dwa nowe tory podmiejskie" - informowało pod koniec czerwca PKP PLK.
PKP PLK podkreśla, że po zakończeniu wszystkich prac na dworcu komfort podróżowania będzie bardzo wysoki. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Czeka nas jednak jeszcze ponad rok czekania by wszystkie te elementy zostały udostępnione podróżnym.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?