Remont torów
Rozpoczęty w sierpniu 2020 r. remont ma zapewnić m.in. szybszy przejazd do Łodzi i Kutna. Pociągi pasażerskie przyspieszą z obecnych 70-90 do 120 km. na godz., a składy towarowe z 60 do 100 km. na godz. Na stacjach Ozorków, Łęczyca i Sierpów wybudowano już nowe perony, trwa układanie nawierzchni ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących, zamontowano także słupy oświetleniowe, będą też stojaki rowerowe, wiaty i ławki. Na stacji Łęczyca dobiega końca układanie torów, prace torowe trwają też na stacji Ozorków, o obok linii kolejowej budowana jest nowa sieć trakcyjna, wywieszana dzięki specjalistycznym pojazdom.
Zakres całej inwestycji na jednotorowej linii Łódź - Kutno między Ozorkowem a Łęczycą obejmuje budowę pięciu peronów, położenie 17 km torów, dwa mosty, cztery przepusty, a także 17 rozjazdów. Wzrosnąć ma także poziom bezpieczeństwa, bo inwestor zlecił także modernizację dziesięciu przejazdów kolejowo-drogowych.
Na linii Łódź – Kutno roboty trwają także na odcinkach Łódź Kaliska – Zgierz oraz Zgierz – Ozorków, gdzie modernizowana jest m.in. stacja Łódź Żabieniec, układane są także nowe tory, sieć trakcyjna i montaż urządzeń do sterowania ruchem, w Zgierzu przebudowywane są wiadukty.
Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?