Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przejazd kolejowy na Szadkowskiej w Zduńskiej Woli. Samorządowcy chcą, by zastąpił go wiadukt ZDJĘCIA

OPRAC.:
Jolanta Jeziorska
Jolanta Jeziorska
280 minut na dobę, czyli ponad 4 godziny w ciągu doby. Tyle czasu zamknięty jest przejazd kolejowy na ul. Szadkowskiej w Zduńskiej Woli. Dla kierowców oznacza to stanie w gigantycznych korkach.
280 minut na dobę, czyli ponad 4 godziny w ciągu doby. Tyle czasu zamknięty jest przejazd kolejowy na ul. Szadkowskiej w Zduńskiej Woli. Dla kierowców oznacza to stanie w gigantycznych korkach. mat. UM Zduńska Wola, zdunskawola.naszemiasto
280 minut, czyli ponad 4 godziny w ciągu doby. Tyle czasu zamknięty jest przejazd kolejowy na ul. Szadkowskiej w Zduńskiej Woli. Dla kierowców oznacza to stanie w gigantycznych korkach. Stąd powrót do pomysłu sprzed kilku lat, by przejazd zamknąć i wybudować wiadukt. Pismo w tej sprawie trafić ma m.in. do zarządu PKP, ministra infrastruktury, władz wojewódzkich oraz do posłów z naszego okręgu. W tej sprawie stanowisko przyjęli już miejscy radni , a jako kolejni podobne będą przyjmowali powiat zduńskowolski i gmina Zduńska Wola.

280 minut na dobę, czyli ponad 4 godziny w ciągu doby. Tyle czasu zamknięty jest przejazd kolejowy na ul. Szadkowskiej w Zduńskiej Woli. Dla kierowców oznacza to stanie w gigantycznych korkach. Stąd decyzja zduńskowolskich samorządowców, by coś w tej sytuacji zmienić.
Na ostatniej sesji zduńskowolscy miejscy radni przyjęli stanowisko w sprawie likwidacji przejazdu kolejowego i wybudowania wiaduktu drogowego w ciągu drogi powiatowej. Chodzi o inwestycję, która była już planowana w 2018 roku, gdy kolej przystępowała do planów przebudowy linii kolejowej nr 14. Wówczas pojawił się koncept przebudowania ulicy Szadkowskiej tak, by nad torami powstał wiadukt drogowy. PKP Polskie Linie Kolejowe jednak zrezygnowały z prac projektowych i przejazd został jedynie przebudowany.
Z inicjatywą podjęcia stanowiska Rady Miasta Zduńska Wola w sprawie przejazdu na Szadkowskiej wyszedł radny Piotr Pacelt

Wybudowanie wiaduktu nad trasą kolejową przy Szadkowskiej rozwiąże problem . Jest w interesie mieszkańców Zduńskiej Woli oraz gminy Zduńska Wola. Bezkolizyjny ruch w kierunku Szadku to także większe szanse na rozwój tego obszaru powiatu zduńskowolskiego - uważa Piotr Pacelt, który przygotował treść stanowiska w sprawie budowy wiaduktu na Szadkowskiej.

Okazuje się, że mieszkańcy Zduńskiej Woli oraz gminy Zduńska Wola, którzy pokonują przejazd kolejowy przy ul. Szadkowskiej, muszą czekać przed zaporami coraz dłużej.

Skala problemu jest coraz większa. Już obecnie w ciągu doby przejazd jest zamknięty przez 280 minut –wylicza wiceprezydent Zduńskiej Woli Paweł Szewczyk.

6 września odbyło się spotkanie z przedstawicielami PKP PLK, na którym poinformowano, że kolejowa spółka nie ma w planach budowy wiaduktu ze względów technicznych i finansowych - informuje zduńskowolski magistrat.

Miejscy radni w Zduńskiej Woli wypowiedzieli się w sprawie przejazdu kolejowego przy ulicy Szadkowskiej w Zduńskiej Woli podczas ostatniej sesji. Oczekują od władz kolejowej spółki działania, a konkretnie wybudowania w tym miejscu wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Ich stanowisko trafić ma m.in. do do zarządu PKP, ministra infrastruktury, władz wojewódzkich oraz do posłów z naszego okręgu.
Stanowisko Radnych Rady Miasta Zduńska Wola w sprawie likwidacji przejazdu kolejowego i wybudowania skrzyżowania wielopoziomowego w ciągu drogi powiatowej Nr 4907E ulicy Szadkowskiej w Zduńskiej Woli i linii kolejowych nr 14 w km 41,067 oraz linii 810 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola:

Radni Rady Miasta Zduńska Wola zwracają się z apelem do Polskich Kolei Państwowych Polskich Linii Kolejowych S.A. o jak najszybszą realizację inwestycji, polegającej na likwidacji przejazdu kolejowego w poziomie szyn w ciągu drogi powiatowej Nr 4907E ulicy Szadkowskiej w Zduńskiej Woli i linii kolejowych nr 14, 810 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola i zastąpieniu go skrzyżowaniem wielopoziomowym.
Wnioskujemy o uwzględnienie tej inwestycji w najbliższych planach inwestycyjnych i wprowadzenie jej do wieloletniego planu inwestycyjnego spółki.
Art. 28 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645
ze zm.) wyraźnie stanowi, że „Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi w poziomie szyn, wraz z zaporami, urządzeniami sygnalizacyjnymi, znakami kolejowymi, jak również nawierzchnią drogową w obszarze między rogatkami, a w przypadku ich braku – w odległości 4 m od skrajnych szyn, należy do zarządu kolei(…)
Do zarządów kolei należy również (…) budowa wiaduktu lub tunelu w miejscu krzyżowania się drogi publicznej z torami kolejowymi w razie budowy nowej lub zmiany trasy istniejącej linii kolejowej, zwiększenia liczby torów, elektryfikacji linii, zwiększenia szybkości lub częstotliwości ruchu pociągów”.
W związku z powyższym nasze oczekiwania są jak najbardziej kierowane do ustawowo wskazanego do ich realizacji podmiotu.
Radni Rady Miasta Zduńska Wola oczekują ponownego przystąpienia do przerwanego w roku 2020 procesu projektowania likwidacji przejazdu kolejowego. Porzucony w tej części Projekt Lot D miał zlikwidować przejazd kat. A w km 3,450 na linii kolejowej nr 739 (i jednocześnie linii kolejowej 14 i 810 – przejazd wspólny na 3 liniach kolejowych), a w zamian zbudować obok wiadukt drogowy w km 3,696 na linii 739 (i jednocześnie linii kolejowej 14 i 810) wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Naszym zdaniem należy powrócić do realizacji tej inwestycji i po przygotowaniu wstępnych, wariantowych projektów budowy w tym miejscu wiaduktu nad linią kolejową, czy tunelu pod torami. W celu uniknięcia protestów mieszkańców należy wzorem innych dużych projektów infrastrukturalnych przeprowadzić szerokie konsultacje społeczne, po to, aby cel jaki zamierzamy osiągnąć był jak najszerzej społecznie akceptowany.
Likwidacja przejazdu kolejowego na linii nr 14 i 810 leży w żywotnym interesie Miasta Zduńska Wola, Powiatu Zduńskowolskiego oraz Gminy Zduńska Wola ze względu na ograniczoną obecnie dostępność komunikacyjną, wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców i dalszy rozwój gospodarczy regionu. Zwracamy uwagę, iż po zakończeniu rewitalizacji odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola linii kolejowej nr 14, w ramach której dokonano powiązania urządzeń SRK stacji Zduńska Wola ze stanem przedmiotowego przejazdu kolejowego, pomimo bezsprzecznego podniesienia bezpieczeństwa ruchu kolejowego, istotnie wydłużył się czas zamknięcia przejazdu kolejowego, co w konsekwencji doprowadziło do istotnych zakłóceń płynności ruchu drogowego na drodze nr 4907E. Dodatkowo po oddaniu do eksploatacji tunelu średnicowego w Łodzi należy spodziewać się skokowego zwiększenia natężenia ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 14. Dlatego też obecny przejazd kolejowy w poziomie szyn, może być traktowany jedynie jako rozwiązanie tymczasowe.
Oczekujemy jak najszybszego rozpoczęcia w/w inwestycji w całym jej zakresie, sprawnego przeprowadzenia i zakończenia w możliwie krótkim terminie, a samorząd miejski stawia sobie za cel bycie solidnym i długoterminowym partnerem w tym procesie.

Podobne stanowisko mają przyjąć podczas najbliższych sesji rada powiatu zduńskowolskiego i rada gminy Zduńska Wola.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto