Biedronka wycofuje figurki nieboszczyków z trumną i grobem z kolekcji Mroczna Dolina.
– Mimo iż wątpliwości dotyczące tej zabawki były zgłoszone przez nieliczną grupę naszych klientów (biorąc pod uwagę, że codziennie nasze sklepy odwiedza ok 3,5 mln osób) – to jednak uznaliśmy, że ich głosy odwoływały się do tematów społecznie wrażliwych – tłumaczy nam Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska SA.
Jeronimo wyjaśnia ponadto powody pojawienia się zabawek w sklepach sieci Biedronka: "Chcemy zaznaczyć, że oferta wszystkich naszych produktów przygotowywana jest w oparciu o różne preferencje naszych klientów. Dlatego w sklepach sieci Biedronka, obok tradycyjnych pluszaków, lalek, samochodzików i książek takich jak „Nowe przygody Bolka i Lolka. Łowcy tajemnic”, pojawiają się także zabawki uosabiające bohaterów niecodziennych. Zyskali oni popularność m. in. dzięki bijącym rekordy popularności kreskówkom „Monster High” czy popularnych w ostatnich latach filmom animowanym autorstwa Tima Burtona, które cechuje dystans i specyficzne poczucie humoru. Artykuły z serii Mroczna Dolina wpisują się w powyższy klimat. (...)"
O pojawieniu się w sprzedaży w marketach Biedronka kontrowersyjnych figurek nieboszczyków "Dziennik Łódzki" informował jako pierwszy 16 listopada. W każdym zestawie, oprócz figurki nieboszczyka, była trumna, nagrobek i miejsce pochówku, imitujące trawę. Na opakowaniu znalazło się oznaczenie "3+"...
Zabawki wciąż dostępne są w - jak to sugeruje importer i dystrybutor - "dobrych sklepach z zabawkami". Choćby Stary Joe, "Kowboj Złowrogi, co zmarł w męczarniach, bo dostał między nogi", Srogi Joachim, Sędzia, któremu "za zbyt długie orędzia zamknęli gębę przebrzydłą i potraktowali jak bydło" czy Policjant Fred, który "nie upilnował ruchu" i "skończył z parkometrem w brzuchu". Jest i Ziuta, Nauczycielka Chemii, która "puściła cichacza, w klasie tak cuchło, że wszystko wybuchło"..
- Śmieszne wierszyki podpowiadają, jakie zachowania mogą powodować niebezpieczne sytuacje w życiu - przekonywała Eliza Janiak, specjalista ds. marketingu w Epee Polska sp. z o.o.
Przedstawicielka firmy tłumaczyła ponadto, że jest ogólnoświatowy trend wśród dzieci na rzeczy straszne i upiorne.
ZOBACZ TAKŻE:Nieboszczyk z trumną i grobem - upiorna zabawka dla dzieci. Można ją kupić w sieci Biedronka
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?