ARKUSZE:
MATEMATYKA - ARKUSZ ZESTAW M1
MATEMATYKA - ARKUSZ ZESTAW M2
JĘZYK POLSKI - ARKUSZ ZESTAW P1
JĘZYK POLSKI - ARKUSZ ZESTAW P2
ODPOWIEDZI:
MATEMATYKA - ODPOWIEDZI ZESTAW M1
MATEMATYKA - ODPOWIEDZI ZESTAW M2
JĘZYK POLSKI - ODPOWIEDZI ZESTAW P1
JĘZYK POLSKI - ODPOWIEDZI ZESTAW P2
Badanie ma dostarczyć szkołom narzędzie do rzetelnego badania umiejętności językowych i matematycznych uczniów kończących blok nauczania zintegrowanego. Ma także pozwolić - w 2014 roku - na zestawienie wyników sprawdzianu szóstoklasistów (będą to ci sami uczniowie) i obliczyć Edukacyjną Wartość Dodaną Szkoły. Wskaże ona, czy uczniowie rozwijali się i czy realizowany w szkole program był dostosowany do umiejętności i wymagań uczniów.
- W klasach nauczania zintegrowanego tworzymy podwaliny pod kilkunastoletnią edukację. W tym czasie uczniowie muszą m.in. nauczyć się czytać ze zrozumieniem, pisać i liczyć - mówi Mirosława Grzemba-Wojciechowska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Poznaniu. - Warto weryfikować, w jakim zakresie dzieci opanowały umiejętności na tym etapie rozwoju.
Trzecioklasiści ze szkół podstawowych potrafią czytać i wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Słabo radzą sobie z wnioskowaniem na podstawie danych zawartych w tekście, nie wiedzą, jak korzystać z informacji.
Badanie przeprowadza Centralna Komisja Egzaminacyjna.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?