Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Promocja powiatu kosztowała 41 tysięcy złotych. Miasto przeznaczyło kwotę ponad 500 tys. zł

Łukasz Janikowski
Łukasz Janikowski
Znamy już wydatki poniesione przez Urząd Miasta i Starostwo Powiatowe w Kutnie na promowanie naszego miasta i regionu zarówno wśród mieszkańców, jak i gości odwiedzających gród nad Ochnią. Budżet biura promocji i obsługi inwestorów Urzędu Miasta Kutno w 2011 roku wyniósł aż 576 tys. zł.

Referat promocji, informacji i kontaktów z mediami Starostwa Powiatowego w Kutnie musiał zadowolić się znacznie skromniejszą kwotą. Na zadania, jakie stały przed nim w ubiegłym roku, dysponował zaledwie kwotą 41 tys. zł. Powiatowi urzędnicy, którzy mogą pomarzyć o środkach, jakie mają do dyspozycji ich koledzy z magistratu, nie próżnowali.

- W ubiegłym roku na promocję powiatu przeznaczono w sumie 41 tysięcy złotych - informuje Wojciech Dąbrówka z referatu promocji, informacji i kontaktów z mediami Starostwa Powiatowego w Kutnie. - Kwota ta pokryła wydatki związane z zakupem prenumeraty prasy, publikacją życzeń i materiałów sponsorowanych, zamieszczeniem w lokalnych portalach banera odsyłającego do strony starostwa, produkcją filmu promocyjnego, a także zaopatrzeniem w gadżety, statuetki, puchary, książki i nagrody rzeczowe dla uczestników konkursów przygotowanych przez jednostki organizacyjne powiatu kutnowskiego. Z budżetu promocji zostały sfinansowane wydatki związane z organizacją X Ogólnopolskiego Święta Kolekcjonerów oraz Powiatowego Festynu Świętojańskiego - dodaje Dąbrówka.

Lwią część promocyjnego budżetu powiatu pochłonęły koszty publikacji ogłoszeń urzędowych, życzeń okolicznościowych, nekrologów i innych komunikatów komórek organizacyjnych starostwa. Referat promocji wydał na to nieco ponad 24 tysiące złotych.

W powiecie powstał też film promocyjny o powiecie kutnowskim za 6 tys. 675 zł. - Film ma być nośnikiem informacji o powiecie, który można prezentować na przykład podczas wizyt oficjalnych gości, a w przyszłości również w trakcie targów turystycznych i regionalnych - mówi Wojciech Dąbrówka.- Na te okoliczności płyta z filmem będzie wręczana zainteresowanym jako gadżet. Film zostanie udostępniony również na tronie internetowej starostwa, którą wkrótce planujemy odnowić - wyjaśnia.

Biuro promocji i obsługi inwestorów Urzędu Miasta Kutno samodzielnie przygotowało materiały informacyjne i oferty do rocznika "Inwestowanie w Polsce" za 12 tys. 300 zł oraz materiały do folderu promującego miasto za 13 tys. 361 zł. Kolejne 3 tys. zł kosztowała reklama XXXVII Święta Róży w książce "Pociąg do Poezji".

Wspólnie z Agencją Rozwoju Regionu Kutnowskiego opracowano też folder upamiętniający 10-lecie istnienia Podstrefy Kutno Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Opracowywanie publikacji to jednak nie najważniejsze z zadań biura.

- Z budżetu biura finansowane są działania związane z zewnętrzną i wewnętrzną promocją miasta - informuje Joanna Brylska z biura prasowego Urzędu Miasta Kutno. - Zawiera się tu organizacja imprez miejskich: kutnowskiej majówki, Święta Róży, sylwestra pod ratuszem czy obchodów 10-lecia strefy. Obejmuje ona też działania związane z przyciąganiem kapitału zewnętrznego.

Dalszą część przeczytasz na następnej stronie

Zwłaszcza ta ostatnia pozycja przynosi wymierne korzyści dla Kutna. Kolejne dwa przedsiębiorstwa podjęły w 2011 roku decyzję o zainwestowaniu w podstrefie Kutno ŁSSE. Są to Hamburger Pini sp. z o.o. oraz Serioplast Poland. Obie firmy zainwestują co najmniej 100 mln zł i stworzą minimum 200 miejsc pracy.

Czytelników interesuje zapewne to, ile z miejskiej kasy trafiło do mediów, zwłaszcza tych lokalnych. Przy 24 tysiącach złotych wydanych przez starostwo, kwota 140 tys. 779 zł wydana z budżetu biura promocji i obsługi Inwestorów robi wrażenie. Powiatowe wydatki wyglądają skromnie.

- Najwięcej kosztowały publikacje w mediach należących do grupy Polskapresse - wylicza Wojciech Dąbrówka z referatu promocji, informacji i kontaktów z mediami Starostwa Powiatowego w Kutnie. - W przypadku "Dziennika Łódzkiego" było to 5.333,33 zł, portalu kutno.naszemiasto.pl 984 zł. "Gazecie Wyborczej" zapłacono 5.333,28 zł, "Rzeczpospolitej" 3.985,20 zł, "Powiatowemu Życiu Kutna" 2.706 zł, portalowi eKutno.pl 2.249,25 zł. Za ogłoszenia i komunikaty w tytułach wydawnictwa iMedia ("Gazeta Lokalna", "Magazyn KCI" i portal kutno.net.pl) 1.168,50 zł, w tygodniku i na stronie internetowej "Po prostu" 977,85 zł, w portalu kutno.com.pl 984 zł, a w telewizji Toya - 314,88 zł.

Miejskie biuro promocji zapłaciło tymczasem 27 599,94 zł "Kutnowskiemu Magazynowi Informacyjnemu". "Radio Victoria" dostało 13 tys. 579 zł. Kutnowskie Centrum Informacyjne zainkasowało aż 33 600 zł, tygodnik "Po Prostu" kolejne 20 400 zł. Do eKutno.pl trafiło 18 tys. zł. Reklamy i ogłoszenia w "Dzienniku Łódzkim" kosztowały 15 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kutno.naszemiasto.pl Nasze Miasto