Pojazd to prototypowy egzemplarz, napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 120 kW. Baterie o pojemności 230 kWh pozwalają ważącemu 11,5 tony pojazdowi pokonać 240 kilometrów. Pojazd zabiera 83 pasażerów, oferuje 24 miejsca siedzące.
- To póki co są jazdy testowe, wymagane, by pojazd otrzymał homologację - mówi Jarosław Stachowski, prezes AMZ Kutno sp. z o.o. - Z testów jesteśmy zadowoleni, zwłaszca z tego, jak autobus zachowywał się w czasie deszczu. Kiedy będzie mógł już wozić ludzi, chcemy sprawdzić go w codziennej eksploatacji .
Więcej w jutrzejszym "Dzienniku Łódzkim"
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?